Här klär jag av mig, plötsligt

Sitter uppe halva natten och känner mig tragisk.
Vad hände med dygnet?
Klickar på en länk och lyssnar på musik som jag aldrig i livet skulle erkänna att jag lyssnat på.
Vad hände med värdighet?

Har fliken med viktiga måstet uppe men jag är inte på den fliken, jag är på facebook. Skriver tre olika statusar som alla var bra men kära nån, så ofta kan man ju inte uppdatera sin status. Publicerar ingen.

Äter. Det smakar inte särskilt gott, men mat är mat är mat är tidsfördriv.

Skriver något i alla fall. Urk jag är så trött på text, men plötsligt är det lite enklare, varför gjorde jag inte det här för några timmar sen? Nå, nu är det ändå sent. Surfar på facebook igen. Fast det är så stort finns där inget som intresserar när man verkligen söker förströelsen. Suckar. Stänger.

Det har kommit tillbaka nu. Jag ligger på knä vid min säng alltsomoftast om kvällarna, jag liksom måste ner där för att be bättre, jag tänker nog inte att Gud ska höra mig bättre därifrån men JAG hör inte förrän jag ligger där.
Det har väl gjorts förr också.

Självrespekten är inte ett dugg självklar. Det vet var och en som kollat sig i spegeln så här dags
och hycklat till och med för den. Eller ja, nån sorts blandning är det väl. Beundran och förakt, ingetdera vill man behålla.

Jag vet att ingen vill läsa det här. Jag vet att folk tycker synd om den som fläker sig offentligt.
Men en likhet finns mellan det ni brukar se och det som är nu:
Jag vill hävda att detta är MITT forum. Jag får brösta mig, jag får gråta. Jag äger orden, du äger rätten att skita i dem. Imorgon kommer jag inte att känna så här. Men det måste ju inte betyda att jag inte kan skriva det nu.

Svaghet finns, det måste man berätta om.

Kommentarer
Postat av: Frugan

Vill du skypa med mig?

2012-01-04 @ 17:11:01
URL: http://snyggelin.wordpress.com
Postat av: Hanna

Word! Tänk så många det är som istället ständigt klär på sej. Lager på lager på lager.



2012-01-07 @ 18:04:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0