En gul plastpåse korsar gatan med vindens hjälp

Bort mot kolonilotterna, men sen viker den av åt höger, upp på trottoaren och försvinner ur sikte.
Detta är mitt nya liv. Kolonilotter till granne istället för Gamla Kirurgen. Jag har flyttat.

Det var trist att lämna gänget på Filippi men de är trevliga här på Larran också. Det är alltid nån i köket, vilket kan innebära vissa problem om man, som jag den här helgen, behöver plugga hårt. Folk är för sociala, det går inte. Hur ska man hinna studera när det tar en och en halv timme att äta frukost?

Jag råkade resa bort vid en dålig tidpunkt, sen flyttade jag som sagt och det var inte heller bra för nu har jag tydligen en massa arbete att ta igen. Kompletteringar i högavis, sensmoralen framgår med all önskvärd tydlighet: MAN SKA INTE HAMNA EFTER I SKOLAN.

Men nu blire lova Gud en timme. Sen blire skola igen. Jag ska läsa och skriva like crazy till imorgon, plugga som en tosing fram till tisdag, då blir det Ikea med mamma och sen är det lite lugnare.

Vi ses på andra sidan Agda Montelius...

Kommentarer
Postat av: Anna

NEJ NEJ NEJ! Jag kan inte borsta dom med nåt annat än Glister förstår du väl!!! hihi ja visst är han NAJS min katt!!? Jo såhär va du har träffat min pappa på en del ställen. Dels på out of the saltshaker, och dels på ett annat ställe är jag ganska säker på men minns inte vart! Underbart att känns din kommentar mot min blogg igen!! Puss!

2012-01-30 @ 22:03:32
URL: http://turesdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0