Mandelskorpor

Jag bakade mandelskorpor att ha till tebjudningar, dom blev helt ljuvliga! Sådär hårda att man måste doppa dem i nåt för att kunna äta och ha tänderna i behåll efteråt.

Receptet finns här. De var inte svåra att göra och inga konstiga ingredienser behövs.
I receptet står att man ska torka dem i 45 min på 100 grader, men jag ställde dem på eftervärme i ett par timmar, det gick lika bra det. Man gräddar alltså längderna först, sen tar man ut och delar dem och sen sätter man tillbaka dem i ugnen och stänger av den, så får de stå i varm men inte het ugn och torka till så att de bli sådär hårda att man måste doppa dem i nåt för att kunna äta och ha tänderna i behåll efteråt. Som sagt var.

Så nu är det bara att trilla in på te!
Välkommen.

Kommentarer
Postat av: maryax

jag kommer snart och smakar.

2012-02-06 @ 16:29:25
Postat av: Betty

Och jag känner mig SÅ oförskämd som tackade nej till dessa delikatesser... Nästa gång ska jag tacka och bocka och niga och mumsa i mig för fulla muggar!

2012-02-09 @ 22:13:44
URL: http://bettysven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0