Inga svar

Jag håller med dej om det du skriver - jag är väl medveten om eländet/dödandet/lidandet i Bibeln, kanske framför allt i GT. Igår råkade jag se ett avsnitt om Herrens ängel som slog 185 000 assyrier på en gång, eller min gamla "favorit" Jefta som offrar sitt enda barn osv. Som du säger är det nog väldigt vanligt att man blundar för sånt här, för det är svårt att förklara och förstå.

Mitt problem är mera kring det "fina" - hur kommer det sej att jag ber och ber och inte får nåt vettigt svar? Om jag har fått Anden som en handpenning, borde det inte märkas åtminstone nånstans? Hur länge måste man ropa "Hur länge?" till Gud, helt enkelt...


Eh du, denna vishetens brunn har en botten. Jag vet inte! Herrens vägar äro outgrundliga. Men som Bo Giertz sa:
"Kunde vi begripa Gud, skulle vi ha all anledning att misstänka att han var en produkt av vårt tänkande."

Råd i en blogg från nån som inte vet the first thing om dig, det är kanske inte vad du behöver om du går igenom en andlig kris. Så profetisk är jag tyvärr inte. Sök själavård! Samtala med nån vis människa, be om förbön osv.

Kommentarer
Postat av: Lite besviken

Tack Mary! Det kan vara intressant att bolla tankar även med nån man inte känner alls.



Det har varit som det är nu så länge att jag kan knappast kalla det kris - det är väl snarare frustration. Har haft lite kontakt med min pastor (inte självavård direkt men i alla fall en diskussion) och fått tips om några böcker jag ska läsa.

2011-10-09 @ 20:01:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0