Så var det då december.

Jag har sett julkalendern. Naturligtvis. Same procedure as every year.

Jag medger dock att jag dessförinnan kröp ur pyjamasen till förmån för jeans. Det är ju brukligt annars att pulsa ut till soffan iförd täcke, så jag våldförde mig något på traditionerna. Men jag hade åtminstone inte sminkat mig eller borstat tänderna, det får sägas till min fördel.

I flera år nu verkar SVT ha satsat på kostymerna, och det tycker jag är kul! Handlingen och skådisarna är väl det som oftast pajar mest, men i år känns det faktiskt som att handlingen har potential. Skådisarna är det väl lite si och så med, men okej. Det är ju trevligt att slippa Hollywood som omväxling, och Helena Bergström är åtminstone inte med (hon verkar ju annars vara med i allt annat som producerats i Sverige sen -92).
Så lite hoppfullt är det allt!

I teverummet på koridoren har vi adventspyntat så fint så. I det ena fönstret hänger min julstjärna som inte passar in varken stilmässigt, storleksmässigt eller säkerhetsmässigt och i det andra fönstret står adventsljusstaken som kunde misstas för gatlykta, så starkt den lyser. Häromkvällen drack vi glögg och på något sätt blev det bestämt att jag ska ägna veckan åt att hitta en pojkvän. Oklart varför detta plötsligt blev akut, men man får offra sig för laget.
Fast hittills går det inget vidare. Jag har faktiskt varit på biblioteket OCH i affären (detta var de ställen jag fick höra skulle vara raggvänliga) men några friare står här inte än.

Aja. Det löser sig. På lördag ska jag på hästkurs. Där lär ju krylla av hetton, helt säkert.

Kommentarer
Postat av: miamaria

Hahaha hade missat detta innan men läste det nu och måste bara säga att det räcker inte med ett biblioteksbesök. Man får ligga i lite. Tror en viss Elin säger detsamma om affärer! :)



Jag måste säga att jag tycker julkalendern faktiskt känns riktigt trevlig nu såhär knappt halvvägs!



Kram

2011-12-11 @ 00:36:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0