Min fasters förunderliga förmåga

Alltemellanåt dimper det i min postlåda ner ett litet kort eller brev från en faster som är flitig med pennan. De tar som regel lite möda att dekryptera - det finns alltid ett eller två ord som jag inte med mina handstilsvanaste glasögon och inte efter de mest idoga försök kan begripa - och de brukar innehålla något om vad hon gjort dagen då det skrevs, något om vädret och så en tanke apropå något som hände eller som man pratade om sist man sågs. Inte sällan finns också en artikel på ämnet, som hon klippt ur DN eller UNT.

Det är så märkligt det där med hennes tidningar. Precis vad man än pratar om, så dröjer det inte länge förrän hon läser om just detta i någon av dem!

Senast vi sågs, på jullovet, pratade vi om trenchcoats (-ar?). Och tror ni inte att den 30 december, alltså bara ett par dagar senare, kåserar en Säverman i DN om sin gamla trenchcoat! Det KAN inte vara en slump!

Kommentarer
Postat av: SCG

Skriver om vädret. Verkar vara en tråkig typ ...

2012-01-14 @ 12:11:13
Postat av: Författaren

Om jag tyckte att breven var tråkiga skulle jag nog inte våga blogga om dem. :)

2012-01-14 @ 13:28:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0