GAH!

Alltså att klistra på datorn för att försöka hitta det viktiga i en lång vetenskaplig text, det är inte min grej.
Det passar inte heller in på kriterierna för en trevlig fredagseftermiddag.

Och nu rinner tiden ut! KLockan ett var min första deadline för mig själv. Sen sprack den. Då satte jag till klockan fyra. Det är klockan nu. Och jag måste packa en väska, prova en klänning och köpa en svampkorg innan jag ska åka till Göteborg klockan sju. Det är liksom inte realistiskt med nuvarande tempo...

Tillåt mig (fast vem skulle förbjuda mig? men anyway) citera Abba:
Historien upprepar sig.

JAG HATAR MIG SJÄLV! När jag var tio läste jag hur fort som helst, men det har så lämpligt lyckats gå över tills idag då jag måste kunna klämma ansenliga mängder akademisk text för att alls klara skolan. Och vad läste jag då när jag kunde? POLLUX-BÖCKER!

Nämnde jag att jag suger på att prioritera?

Kommentarer
Postat av: Elin

Det kanske är lektyren som avgör hur fort du läser... Jag tvivlar på att du skulle ha klämt akademisk litteratur lika snabbt som en pollux-bok ens när du var tio. Pollux är liksom gjort för att läsas snabbt.

2011-09-13 @ 08:58:15
URL: http://snyggelin.wordpress.com
Postat av: Elin

Och med detta menar jag att du kanske fortfarande läser snabbt. Du behöver alltså inte hata dig själv. (För om du läste långsamt, då hade du verkligen anledning att hata...eeh..)

2011-09-13 @ 09:00:45
URL: http://snyggelin.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0