Steve Jobs är död

Öppnar Facebook och det tar inte lång tid att förstå:
Steve Jobs är död.

För er som inte vet: Steve Jobs var grundaren till Pixar, företaget med dom animerade filmerna, och Apple, företaget som gör Mac-datorer, iPodar, iPhones och iPads. Med mera.

Jag lärde mig vem han var för en vecka sen, när jag höll på med vårt grupparbete om Dyslexiförbundet FMLS. Letade kändisar med dyslexi, och där bland presidenter, prinsessor, kockar, fotbollsspelare, sångare och skådisar fann jag alltså sagda entreprenör.

Steve Jobs hade dyslexi.
Steve Jobs grundade Apple och Apple blev skitstort.
För en vecka sen googlade jag mig fram till vem Steve Jobs var.
Nu lever inte Steve Jobs längre.

Är inte det underligt, så säg?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0