Hoho

Jag fick för ett tag sen i uppdrag att skriva några korta texter till Accent, en bibelläsningsplan för unga som ges ut av ELU. Under några dagar i slutet av sommaren satt jag med tre bibelöversättningar samt Bo Giertz bibelkommentar uppslagna bredvid varandra och funderade och skrev.

Efter några månader utan en titt på texterna, har jag nu Accent i min hand. Jag läser, och noterar att jag tydligen i somras besatt väldiga kunskaper om grekisk kultur och språk. Till exempel verkar jag veta vad i texten som är uttryck för "typiskt grekiska" tankegångar.

...

Kommentarer
Postat av: Frugan

Ja, du är väl från medelhavstrakten, eller?

2011-10-20 @ 22:11:37
URL: http://snyggelin.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0